سامسونگ از دوربین حرفه ای Round برای ساخت ویدیوهای واقعیت مجازی پرده برداشت

سامسونگ مدت ها پیش Gear 360 را برای تولید ویدیوهای واقعیت مجازی معرفی کرد اما این دوربین کوچک واقعا برای افراد خبره و حرفه ای های تصویربرداری نیست. Gear 360 به درد کاربران معمولی می خورد که می خواهند ویدیوهای ساده ۳۶۰ درجه در خیابان و محیط های مناسب بسازند.

اما اگر شما یک کاربر حرفه ای هستید و حاضرید مبلغ کلانی بابت یک دوربین خوب هزینه کنید، توصیه سامسونگ به شما Round است. این دستگاه دیسک شکل با ۱۷ دوربین ۲ مگاپیکسلی، ۶ میکروفون و ۲ پورت میکروفون قادر است تصاویر سه بعدی برای ویدیوهای واقعیت مجازی بسازد.

این دستگاه به قدری قدرتمند است که می تواند ویدیوهای 4K واقعیت مجازی را به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه استریم کند. البته صرفا بخش سخت افزاری اهمیت ندارد و بلکه نرم افزارها نیز کمک می کنند تا ویدیوها بدون لگ از همه دوربین ها و میکروفون ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ساخته شوند.

Round همچنین گواهی IP65 را نیز دریافت کرده که یعنی ضد آب است و طراحی یک پارچه آن سبب می شود تا در هر شرایط آب و هوایی بتوانید ساعت ها به فیلمبرداری بپردازید و نگران صدای فن های خنک کننده یا آب و باران نباشید.

قرار است تا چند هفته دیگر این دوربین حرفه ای به بازار ارائه شود ولی هنوز قیمت آن مشخص نشده است. توجه داشته باشید که دوربین فقط یک بخش از ماجرا است و برای ساختن ویدیوهای با کیفیت (خصوصا هنگام استریم) نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند هستید.

طبق اعلام سامسونگ، یک کارت گرافیک جیفورس GTX 1080، رم ۱۶ گیگابایتی و سو پی یو Core i7-6700K لازم است اما اگر بخواهید استریم موفقی داشته باشید دو GTX 1080 و ۳۲ گیگابایت رم در کنار سی پی یو ۱۰ هسته ای i7-6950X لازم است.

کلیدواژه : سامسونگ
admin
ارسال دیدگاه